8-weken cursus ACT

8-weken cursus ACT

Deze 8-weken-cursus is voor iedereen goed! Van astronaut tot huisvrouw, van CEO tot verkoper. Of je nu zelfvertrouwen mist, ziek bent, een verlies moet verwerken, in een veeleisende job zit, verlegen bent, een laag zelfbeeld hebt, probeert om gewicht te verliezen of te stoppen met roken, jezelf probeert voor te bereiden op de grootste uitdaging in je leven of gewoon gelukkiger, gezonder en met meer voldoening door het leven wil gaan.

In deze 8 weken gaan we je met wetenschappelijk bewezen technieken helpen om:

  • je stressniveau en gepieker te verminderen,

  • beter met angst, twijfel en onzekerheid om te kunnen,

  • op een authentieke manier zelfzeker te zijn,

  • pijnlijke ervaringen veel effectiever aan te kunnen,

  • te breken met gewoontes die je meer kwaad doen dan goed,

  • beter te presteren en meer voldoening te vinden in je werk,

  • populaire, maar misleidende ideeën over geluk los te laten,

  • meer voldoening te halen uit je relaties met anderen,

  • en vooral: een rijk, gevuld en betekenisvol leven te leiden!

De cursus is niet alleen geschikt voor personen die gewoonweg meer uit hun leven willen uithalen maar ook voor mensen met specifieke psychische klachten zoals angst (algemene angst- of spanningsklachten (GAS), piekeren, dwang (OCD of OCS), hypochondrie, fobieën (zoals spinnenfobie), paniekstoornis of agorafobie, sociale fobie,…), depressieve klachten, burnout, stress, pijn en psychosomatische klachten, vermoeidheid en CVS.

Ook als hulpverlener kan je deelnemen aan deze 8-weken training om jezelf meer in je kracht te zetten en mentaal rust te vinden.

Daarnaast organiseren we ook regelmatig terugkommomenten voor deelnemers die reeds de 8-weken cursus gevolgd hebben.

 

Meer info over ACT vind je hier: wat is ACT? 

Je vindt er ook een woordje uitleg over de link tussen ACT en Mindfulness, ACT en CGT en ACT en contextuele therapievormen. 

Ben je zeer nieuwsgierig over wat ACT allemaal inhoud en kan je niet wachten met starten?

Dan kan je via de youtubelink hieronder al wat video's bekijken over wat ACT inhoud.

https://www.youtube.com/channel/UCOQAuP3j0cddPPScPtbMgzA 

 

Inschrijven? Klik hier. 

 

Leestip

Wil je alvast graag wat lezen over wat ACT voor jou kan betekenen? De valstrik van het geluk van Russ Harris raden we je graag aan.

Getuigenissen

Ik heb een aantal jaren geleden de cursus gevolgd en deze periode staat nog steeds in mijn geheugen gegrifd. Door een opeenstapeling van problemen was ik mijn pedalen volledig kwijt en zo kwam bij jullie terecht. Door jullie hulp en mezelf eens grondig op de korrel te nemen heb ik nu de normen en waarden die ik jaren kwijt was terug gevonden en waardeer ik ze nog elke dag. Door de cursus heb ik onlangs enkele drastische beslissingen durven nemen die mijn leven positief hebben veranderd. Op korte termijn was dit niet gemakkelijk, maar ik kan nu wel zeggen dat ik er tevreden op terug kijk. Ik mag gerust zeggen dat jullie werk het beste in een mens naar boven brengt, en ik merk dat jullie dit met passie doen. Jullie laten mensen een andere wereld zien, eentje waar eigenwaarde, eigenliefde en het streven naar innerlijke rust de steunpilaren zijn. Ik ben jullie hiervoor enorm dankbaar. Carpe diem et vive in sinplicate.

M.O.

Ik heb me ingeschreven voor deze cursus omdat ik meestal veel plannen heb maar die nooit uitvoer. Na de cursus doorlopen te hebben, valt het me op dat ik steeds meer onderneem. Ik doe echt wat werkt!

K.P.

Voorheen voelde ik me altijd slecht in mijn vel. Ik besef nu dat me dit niet mag weerhouden om te leven. Ik wil waardevolle acties ondernemen en steeds meer vasthouden aan wat voor MIJ belangrijk is. Ik merk ook dat mijn omgeving hier de vruchten van plukt. Heel erg bedankt.

J.S.

Ik heb geleerd dat onaangename gedachten en gebeurtenissen erbij horen. Op korte termijn is dit heel erg moeilijk, maar ik merk dat ik er stappen in zet en mij op lange termijn steeds meer aandacht besteed aan mijn doelen.

A.B.

Ik vond het in het begin heel erg moeilijk om bewust te worden van mijn kwetsbaarheden en contact te maken met mijn waarden. Stap voor stap, dankzij de goede opbouw van de cursus, is alles veel helderder en kan ik meer dingen doen die ik graag doe. Hierdoor is het “moeten”-molentje veel minder aanwezig en heb ik meer rust in mijn hoofd.

G.C.

Ik heb geleerd om stil te staan bij wat echt mijn waarden zijn en hoe ik hier naar toe kan werken. Bepaalde piekergedachten aanvaarden voor wat ze zijn en weten dat ze ook weer gaan. Mediteren doe ik niet bewust, maar als ik pieker/gestresseerd ben, neem ik even een moment om op mijn ademhaling te concentreren, dan voel ik mijn hartslag dalen en word ik rustiger. Het werkt echt.

Anoniem

Door de oefeningen heen heb ik terug contact kunnen maken met mijn gevoelens. Daarnaast heb ik leren defuseren waardoor er meer tijd vrij kwam om tot actie over te gaan. Ook heb ik geleerd dat ik mild mag zijn voor mezelf. Het groepsgevoel leert ook dat ik niet alleen ben en dat ook anderen worstelen.

B.C.

Door de cursus heen ben ik bewuster geworden van mijn monstertjes. Ik merk meer op wanneer ik weer in mijn hoofd zit. Ik heb geleerd mijn monsters vriendelijk te benaderen en ze mee te nemen op de weg naar mijn waarden. Ik ben mij ook bewuster geworden van mijn waarden en de persoon die ik wil zijn. Dank je wel voor deze leerrijke ervaring!

S.H.

Als je je eigen waarden echt kan ontdekken, dan kan je gemakkelijk omzetten naar waarden van het bedrijf. Althans ik heb dat gedaan voor mijn eigen organisatie. Ik ben daardoor beter in staat om de juiste partners (leverancier, onderaannemer maar ook medewerkers en klanten) aan te trekken. Eenmaal je je strategie heb gebaseerd op deze waarden kan je de ACT – technieken toepassen op alle mogelijke processen binnen het bedrijf. Gaande van aankoop tot aanwerving en klantenrelatie en zo een aantal valkuilen kunnen vermijden. Een hoop mogelijkheden dus!K.T. – bedrijfsleider

ACT heeft voor mij veel bij gebracht in het leren plaatsen van gedachten in het geheel. Wat is feit wat is fictie. En dit is iets waar het heel dikwijls mis gaat in relatie tussen mensen (professioneel maar ook relationeel). Leren communiceren met elkaar wat betekent luisteren naar elkaar voor dat er al een gedacht wordt gevormd dat vaak door de hersenen al is bijgewerkt voor dat het eigenlijk door die zelfde hersenen nog moet verwerkt worden. Dus kort gezegd ACT is voor mij een communicatie-verbetertool.W.D. – ontwikkelingen/process ingenieur